Viens no populārākajiem rīsu veidiem pasaulē. Šo gaisīgi irdeno rīsu neitrālā garša, ļauj tiem būt par izcilu piedevu jebkuram zivju, gaļas vai dārzeņu ēdienam.

Pagatavošana: Katliņu piepildi ar 1 l ūdens un ievieto tajā 1 paciņu Herkuless  rīsu. Ļauj rīsiem vārīties apmēram 15 minūtes uz vidējas uguns. Uzmanīgi izņem paciņu no ūdens, notecini, atgriez vaļā un  uzreiz izber rīsus škīvī

Viens no populārākajiem rīsu veidiem pasaulē. Šo gaisīgi irdeno rīsu neitrālā garša, ļauj tiem būt par izcilu piedevu jebkuram zivju, gaļas vai dārzeņu ēdienam.

Pagatavošana:  Katliņu piepildi ar 1 l ūdens un ievieto tajā 1 paciņu Herkuless  rīsu. Ļauj rīsiem vārīties apmēram 15 minūtes uz vidējas uguns. Uzmanīgi izņem paciņu no ūdens, notecini, atgriez vaļā un  uzreiz izber rīsus škīvī.

Šie rīsi pēc novākšanas tiek tvaicēti, tāpēc ir viegli pagatavojami un izturīgāki pret pārvārīšanu. Tvaicētajiem gargraudu rīsiem ir maigi zeltaina nokrāsa.

Pagatavošana: Katliņu piepildi ar 1 l ūdens un ievieto tajā 1 paciņu Herkuless  rīsu. Ļauj rīsiem vārīties apmēram 15 minūtes uz vidējas uguns. Uzmanīgi izņem paciņu no ūdens, notecini, atgriez vaļā un  uzreiz izber rīsus škīvī

Jasmīnu rīsi nāk no Taizemes, Vjetnamas vai Kambodžas, un lielākoties tos izmanto dienvidaustrumu Āzijas virtuvē. Šī ir gargraudu šķirne, ar mazliet ziedu aromātu, un, kad tie ir gatavi, tiem ir mīksta un zīdaina tekstūra. Salīdzinājumā ar basmati rīsiem graudi ir īsāki un biezāki. Pirms gatavošanas ir svarīgi tos noskalot, lai noņemtu lieko cietes daudzumu. Gatavo vai nu tvaicējot, vai vienkārši aplejot ar ūdeni, ko tie uzsūc.

Pagatavošana:  Rīsus noskalot, iebērt rīsus vārošā ūdenī (proporcija 1:2), pievienot sāli pēc garšas, uzlikt katlam vāku, vārīt 15 minūtes. Pirms pasniegšanas nokāst.

Gargraudu rīsu šķirne, kas lielākoties izmantota indiešu, persiešu un Vidējo Austrumu virtuvē. Tos pirms gatavošanas vajag izmērcēt vismaz 30 minūtes, lai tie uzsūc ūdeni un gatavojot nelūzt.

Pagatavošana:  Rīsus noskalot, iebērt rīsus vārošā ūdenī (proporcija 1:2), pievienot sāli pēc garšas, uzlikt katlam vāku, vārīt 15-18 minūtes. Pirms pasniegšanas nokāst.

Brūnie rīsi ir visveselīgākie rīsi, jo tie ir daudz mazāk apstrādāti, tādēļ ir viegli brūnā krāsā. Tiem ir augstākā uzturvērtība un vislielākais šķiedrvielu daudzums no visiem rīsu veidiem. Turklāt, brūnajiem rīsiem piemīt riekstains aromāts.

Pagatavošana:  Iebērt rīsus vārošā ūdenī (proporcija 1:2), pievienot sāli pēc garšas, uzlikt katlam vāku, vārīt 25-30 minūtes. Pirms pasniegšanas nokāst.

Šis ir rīsu mikslis, kura sastāvā ir 85% tvaicēti rīsi, 7,5% sarkanie rīsi un 7,5% savvaļas rīsi melnā krāsā. Rīsu tekstūras un krāsu variācijas padara tos interesantus kā piedevu salātiem vai jebkurā pamatēdienā.

Pagatavošana:  Iebērt rīsus vārošā ūdenī (proporcija 1:2), pievienot sāli pēc garšas, uzlikt katlam vāku, vārīt 20 minūtes. Pirms pasniegšanas nokāst.

Tvaicēti gargraudu, kas saglabā formu arī ilgākā gatavošanas periodā. Labi receptēs, kur nepieciešams garāks sautēšanas vai vārīšanas periods.

Pagatavošana:  Iebērt rīsus vārošā ūdenī (proporcija 1:2), pievienot sāli pēc garšas, uzlikt katlam vāku, vārīt 20 minūtes. Pirms pasniegšanas nokāst.

Šiem rīsiem graudi ir lieli un apaļi ar ļoti augstu cietes saturu, kas pamazām izdalās, tos gatavojot. Tiem nepieciešama lēna gatavošana, lai pamazām atbrīvotu tajos esošo augsto cietes saturu.

Pagatavošana:  Iebērt rīsus vārošā ūdenī (proporcija 1:2), pievienot sāli pēc garšas, uzlikt katlam vāku, vārīt 35 minūtes. Pirms pasniegšanas nokāst.

Rīsi ar daudz vājāku apvalku, kas gatavojot daļēji izjūk, un rīsi salīp kopā. Pagatavoti tie ir dzidri balti.