Putra vakariņās — Rīgas Dzirnavnieks

Putra vakariņās

Iedvesmojies un pagatavo pavisam izsmalcinātu maltīti, izmantojot vietējo superproduktu!



Tradicionāli pieņemts, ka auzu biezputra ir salda un pienā vārītā, tomēr tā ir arī izcili piemērota sātīgu un vērtīgu vakariņu pagatavošanai.  Aizstājot ierastās saldās piedevas ar sāļākām un sātīgākām sastāvdaļām, brokastu putru izdosies pārvērst līdz nepazīšanai!

Brokastis ēd kā karalis, pusdienas kā kungs un vakariņas kā kalps!

Vairums uztura speciālistu uzsver, ka vislielāko uzņemto kaloriju apjomu mums vajadzētu uzņemt dienas pirmajā pusē. Vakariņas ar zemu kaloriju daudzumu var palīdzēt samazināt lieko svaru un metabolā sindroma risku, tādēļ lielāko kaloriju daudzumu ieteicams uzņemt tieši no rīta. Ne velti mēdz teikt: “Brokastis ēd kā karalis, pusdienas kā kungs un vakariņas kā kalps.” Auzas ir ļoti veselīga vakariņu opcija. Tās apgādā organismu ar tik ļoti nepieciešamo enerģiju. Savukārt to sastāvā esošā superšķiedra, beta-glikāns (link to FAQ), veido biezu želeju, kas ilgāk notur sāta sajūtu, tā mazinot vēlmi sniegties pēc kāda vakara našķa. Auzās sastopamais beta-glikāns var arī veicināt gremošanas fermenta peptīda izdalīšanos, kas atbild par ēdiena gremošanu kuņģī, samazinot uzņemto kaloriju daudzumu un aptaukošanās risku. Auzām piemīt augsti sabalansēta uzturvērtība. Starp citiem graudiem tās izceļas ar ievērojamo labo ogļhidrātu, šķiedrvielu, proteīnu un tauku koncentrāciju. Šis mazais grauds sevī glabā ļoti daudz vērtīgu vitamīnu, minerālu un antioksidantu, piemēram, magniju, mangānu, fosforu, dzelzi, cinku un vitamīnus B1 un B2.

Pārvērt brokastu putru līdz nepazīšanai

Kā klasisku brokastu ēdienu līdz nepazīšanai pārvērst par gardām vakariņām? Ierasti auzu biezputrai pievienojam ogas, medu, vecmāmiņas ievārījumu vai riekstus, tomēr vakariņās vairumam garšas kārpiņas alkst pēc kā sāļāka un sātīgāka.  Vakariņu putras pagatavošana ir tik pat vienkārša kā gatavojot brokastu putru. Būtiskākā atšķirība starp šiem ēdieniem – aizstāj saldās piedevas ar sāļākām un sātīgākām piedevām. Turklāt auzu pārslu vietā vari izvēlēties arī citas veikalos pieejamās pārslas, piemēram, griķu, rīsu, miežu pārslas. Vakariņu putrai lieliski piemērots būs arī kāds no Herkuless pārslu maisījumiem, kuros auzu pārslas papildinātas ne tikai ar citiem graudaugu veidiem, bet arī ar sēklām.

 

Idejas vakariņu putras piedevām 

 

Gan kā pamatēdiens, gan kā papildinājums

Putru vakariņām varat gatavot gan kā pamatēdienu, gan arī kā piedevu citiem vakariņu ēdieniem – gaļai, ceptai olai vai tofu. Nebaidieties eksperimentēt, jo tieši tāpat kā citiem vakariņu ēdieniem, arī putrai nav pareizas vai nepareizas receptes.

Aizstāj augļus ar dārzeņiem

Vārot brokastu putru, nereti pievienojam savus iemīļotos augļus vai ogas. Gatavojot putru vakariņās, droši varam pievienot dažādus dārzeņus – svaigus vai saldētus. Piemēram, sēnes, dažādus pākšaugus, spinātus un kale kāpostu.

Panākumu atslēga – garšvielas

Apcepti sīpoli, ķiploka daiviņa, šķipsniņa sāls un piparu – šis ir visvienkāršākais veids, kā bagātināt putras garšas buķeti. Eksperimentējiet un pievienojiet dažādus garšaugus, piemēram, raudeni, pētersīļus, lociņus. Ja vēlaties putru padarīt nedaudz pikantāku, pievienojot čili vai ingveru.