Atklāj auzas — Rīgas Dzirnavnieks

Šķiedrvielu, antioksidantu un vitamīnu sprādziens vienā graudā – auzās! Īpaši vērtīgas, jo tepat Latvijā audzētas. Atklāj auzas no jauna un smelies iedvesmu jaunām un gardām brokastu receptēm!

Auzu superspējas

Augsta uzturvērtība

Auzām piemīt augsti sabalansēta uzturvērtība. Starp citiem graudiem tās izceļas ar ievērojamo labo ogļhidrātu, šķiedrvielu, proteīnu un tauku koncentrāciju.

Superšķiedra Beta-glikāns

Visvērtīgākā šķiedrviela, ko atradīsim auzu bioloģiskajā sastāvā. Beta–glikāns atbild par sāta sajūtas uzturēšanu, tādēļ pēc kārtīgas putras bļodas vēl ilgi nemāc izsalkums.

Vitamīni un minerāli

Šis mazais grauds sevī glabā ļoti daudz vērtīgu vitamīnu un minerālu, piemēram, magniju, mangānu, fosforu, dzelzi, cinku un vitamīnus B1 un B2.

Antioksidanti

Īpaši svarīgi, jo stiprina mūsu imūnsistēmu! Visvērtīgākā ir antioksidantu grupa, ko dēvē par avenentramīdiem, un tie ir satopami gandrīz tikai auzās.

No sēklas līdz Tavam brokastu škīvim

Mūsu jaunā Latvijas auzu šķirne par godu Latvijai

Uzzini vairāk

Īpaša auzu audzēšanas programma

“Rīgas Dzirnavnieks” pirms vairākiem gadiem uzsāka speciālu auzu audzēšanas programmu Latvijā, lai veicinātu zemnieku interesi audzēt auzas, kuras uzņēmums var pārstrādāt produktu ražošanā ar augstu pievienoto uzturvērtību.

Uzzini vairāk

Mūsu kvalitātes sistēma

Mums rūp ko tu ēd! AS “Rīgas Dzirnavnieks” lepojas ar ilggadēju pieredzi graudaugu pārstrādē, darbojoties atbilstoši pasaules līmeņa kvalitātes standartiem – no izejvielas līdz  produkta ražošanai!

Uzzini vairāk

Kopā ar Jums jau vairāk kā 60 gadus

Jau vairāk nekā 60 gadus AS “Rīgas Dzirnavnieks” nepaguris strādā, lai jums sniegtu labāko, ko sniedz katrs grauds. Auzu, rudzu, miežu, kviešu, rīsu un griķu pārslas, ne tikai garšas baudījumam, bet arī ķermeņa vitalitātei un dzīvespriekam!

Mūsu produkti

Iepazīsti Herkuless auzu daudzveidību

Ražošanas procesā tiek iegūtas dažādos veidos pārstrādātas auzas, kuras izceļ putras unikālo garšu un struktūru

Steel-cut jeb smalcinātas auzas
Steel-cut jeb smalcinātas auzas

Ražošanas procesā tiek iegūtas dažādos veidos pārstrādātas auzas, kuras izceļ putras unikālo garšu un struktūru

Uzzini vairāk
Ātri vārāmās pilngraudu auzu pārslas
Ātri vārāmās pilngraudu auzu pārslas

Ražota veselu graudu sagriežot 3 daļās un saplacinot, tādējādi pagatavošanas laiks ir īsāks

Uzzini vairāk
Tradicionālās pilngraudu auzu pārslas
Tradicionālās pilngraudu auzu pārslas

Auzu pārslu veids, kas tiek iegūts saplacinot veselu graudu, to negriežot mazākās daļiņās

Uzzini vairāk

Herkuless brokastu klubs

“Brokastu klubs” tic, ka katram cilvēkam ir sava auzu biezputra! Atklāj no jauna šo superproduktu! Iepazīsti aizraujošas receptes un padomus, kas padarīs tavas brokastis par ikrīta piedzīvojumu!

Enerģiskā brokastu putra

Enerģiskā brokastu putra

Superprodukts + superprodukts = enerģija visai dienai! Izmēģini šīs receptes un padomus kā padarīt uzturvielām bagāto auzu biezputru vēl veselīgāku!

Putra vakariņās

Putra vakariņās

Patiešām, putru varam baudīt ne tikai brokastis, bet arī vakariņās. Tā radīs ne tikai sāta sajūtu, bet ierasto saldo brokastu putru pārvērtīs līdz nepazīšanai, atklājot līdz šim vēl nepieredzētas garšas nianses. Iedvesmojies un pagatavo pavisam izsmalcinātu maltīti, izmantojot vietējo superproduktu!

Brokastu putra mazajiem ēdājiem

Brokastu putra mazajiem ēdājiem

Šķipsniņa vecāku izdomas un ēdamkarote mīlestības – sekojot šai receptei, jums izdosies pārliecināt savu mazo atvasi, ka arī brokastu putra var būt aizraujošs ikrīta piedzīvojums. Skaties video un smelies iedvesmu!

Brokastu putra steidzīgajiem

Brokastu putra steidzīgajiem

Padomi un triki tiem putras ēdājiem, kam ikrīta putras ēšanai nepietiek laika vai pacietības. Apgūsti šos noderīgos padomus, lai uzzinātu kā pavisam ātri un vienkārši pagatavot sev ar uzturvielām bagātas brokastis!

FAQ

Auzu superspējas
Kas ir beta-glikāns?
Beta-glikāns ir visvērtīgākā šķiedrviela auzu bioloģiskajā sastāvā. Vairak
Kādēļ ieteicams uzturā lietot auzu pārslas?
Auzām piemīt augsti sabalansēta uzturvērtība. Tās izceļas ar ogļhidrātu, šķiedrvielu, proteīnu un tauku koncentrāciju. Auzas sevī glabā ļoti daudz vērtīgu vitamīnu, minerālu un antioksidantu, piemēram, magniju, mangānu, fosforu, dzelzi, cinku un vitamīnus B1 un B2.
Vai tiešām auzu lietošana uzturā samazina holesterīna līmeni?
Regulāra beta-glikāna lietošana uzturā var būtiski samazināt holesterīna rādītājus. Vairāki pētījumi ir pierādījuši, ka šī auzās sastopamā šķiedrviela spēj efektīvi samazināt “slikto holesterīnu”
Kādēļ auzu pārslas lielākoties ēd no rītiem?
Auzu pārslu putra ir ļoti barojošas. Auzas apgādā organismu ar enerģiju ilgākam laikam un ilgāk notur sāta sajūtu.
Vai auzu lietošana ikdienas uzturā spēj samazināt svaru?
Jau minētais beta-glikāns var arī veicināt gremošanas fermenta peptīda izdalīšanos, kas atbild par ēdiena gremošanu kuņģī, tā samazinot uzņemto kaloriju daudzumu un aptaukošanās risku.
Herkuless auzu daudzveidība
Kas ir smalcinātās auzas, jeb "Steel cut oats"?
Smalcinātas auzas ir produkts, kuru ražojot auzas netiek placinātas. Turpetim grauds tiek sagriezts 3 daļās, iegūstot graudiņus, kas ir cietāki par pārslām. Vairak
Ar ko galvenokārt atšķiras smalcinātās auzas no auzu pārslām?
Smalcināto auzu putrai piemīt unikāla garša un tekstūra – tai ir izteikti riekstaina garša un krēmīga struktūra. Vairak
Vai smalcinātās auzas ir uzturvielām bagātākas nekā auzu pārslas??
Smalcinātās auzas citu auzu produktu vidū izceļas ar augstāku šķiedrvielu saturu.
Kas ir "overnight oats"'?
Tā tiek dēvēta putra, kuras pagatavošanā nav jāvāra auzas, bet gan jāatstāj tās uz nakti pārlietas ar pienu vai ūdeni.
Kāda ir galvenā atšķirība starp ātri vārāmajām un pilngraudu auzu pārslām?
Ātri vārāmās auzu pārslas tiek sagrieztas un saplacinātas vairākās daļās, līdz ar to ir smalkākas un to pagatavošanas laiks ir īsāks par pilngraudu pārslām. Savukārt pilngraudu pārslas netiek grieztas un tiek placināts viss grauds.
Putru pagatavošana
Cik ilgi jāvāra smalcinātās auzas?
Smalcinātās auzas, pateicoties to struktūrai un biezumam ir jāvāra aptuveni 15-20 minūtes. Vairak
Kā pagatavot "overnight" auzu putru?
Šī ēdiena pagatavošanā nav nepieciešams putru termiski apstrādāt. Auzu pārslas vai graudus pārlej ar pienu un liek ledusskapī uz visu nakti, tādēļ šo ēdienu sauc par “nakts” auzu pudiņu.
Kāda veida pienu izvēlēties "overnight" auzu putras pagatavošanai?
"Overnight" auzu putras pagatavošanai var izmantot jebkādu pienu. Mēs gan nerekomendējam izmantot ūdeni, lai putrai nebūtu pārāk šķidra tekstūra.
Kādas auzu pārslas labāk izvēlēties"nakts" putras pagatavošanai?
Lielākoties tiek izmantotas pilngraudu auzu pārslas, kas nodrošina labāku tekstūru, taču noteikti varat izmantot arī ātri vārāmās auzu pārslas.
Cik ilgi "nakts" auzas nepieciešams turēt ledusskapī?
Mēs iesakām tās turēt ledusskapī aptuveni 6 stundas, taču ne ilgāk par 24 stundām. Ieteicams arī tās izņemt no ledusskapja tikai tad, kad plānojat tās ēst.
Vai smalcinātās auzas pirms vārīšanas ir nepieciešams izmērcēt?
Jā, tās pirms pagatavošanas var izmērcēt ūdenī aptuveni 10 stundas. Tad tās būs vēl krēmīgākas.
Ar ko var papildināt smalcināto auzu putru?
Papildus auzu proteīna devai var pievienot olu baltumus, grieķu jogurtu vai proteīna pulveri, lai pagatavotu supervaroņa cienīgu brokastu bļodu. Putrai virsū var kārtot arī ogas, ābolus, čia sēklas, riekstus, riekstu sviestu, kanēli un brūno cukuru. Vairak
Ko labāk izmantot putru pagatavošanai- pienu, vai ūdeni?
Tas noteikti ir atkarīgs no vēlmēm. Pievienojot pienu putra būs krēmīgāka un sātīgāka, taču var pievienot gan ūdeni, gan pienu.
Kā padarīt putru garšīgāku?
Lai putras garša būtu izteiksmīgāka, varat pievienot šķipsniņu sāls un cukura.